måndag 3 augusti 2009

Bullbak med barnen

Eftersom vädret varit lite si så där idag bestämde jag mig för att baka bullar med dottern.

Det kavlades...


... och rullades bullar så svetten den lackade.


Det här med att pensla bullar är minsann inget hastverk...


Plötsligt knuffade den här lille killen bestämt fram en köksstol till diskbänken och klättrade upp för att "hjälpa" till med bullbaket.


En sockerbagare....

Efter många om och men blev bullarna gräddade och jag kunde städa undan röran. Min mobiltelefon fick nästan sätta livet till under processen då lillkillen bestämde sig för att doppa den i mitt vattenglas. Mina nerver är inte desamma som för ett par timmar sedan då jag glatt plockade ut jästen ur kylskåpet. Vilken röra och vilket liv det var här emellanåt... En lyckad dag med familjen med andra ord!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Jag kommer precis ihåg hur det var......svettigt och rörigt men kul!

Mamma Mia.. sa...

Härliga bilder!! Härliga barn!!!