måndag 13 juli 2009

Babybok

Jag hakade på Scraprooms utmaning att göra babyalbum som ska skickas till ett barnhem i Sydafrika. Albumen fylls i på barnhemmet och ges till barnets nya familj då barnet blir adopterat.

För ett drygt halvår sedan ritade jag av en mall till ett vikalbum som legat här och inväntat rätt tillfälle. Igår åkte mallen fram och jag vek så svetten lackades... hur jag än vek så fattade jag inte vad det var som hade varit så speciellt med detta albumet. Jag hade helt glömt bort hur det skulle se ut och som vanligt hade jag bara skrivit lite slarvigt hur man skulle gå till väga. Till slut fick jag till det, det skulle vikas likt ett drakspel...


Så här ser det ut fullt utfällt.




2 kommentarer:

Ingela sa...

Vilken fin tanke! Så fint albumet är - det kommer att glädja den familj som får det i många år! //

the80sme sa...

Så vackert och vilken underbar sak att göra ♥
Har en liten utmaning till dig i inspirations bloggen om du antar den :)