fredag 27 mars 2009

Symaraton!

Ja jösses vad jag har sytt idag! Igår åkte jag ner till Stoff och stil i Svågertorp och handlade oförskämt fina tyger. Befann mig i ett lyckorus bland alla härliga vårfärger. Det blev tyger till köksgardiner, vardagsrumsgardiner samt kuddar och tyg att klä om matsalsstolarna med. Sist men inte minst blev det tyg och mönster till en liten kappa åt TT. Har sytt alla gardinerna och kuddarna samt klätt hälften av stolarna. Sitter nu med en blåsa i handen efter att ha petat loss alla häktor på stolarna jag klätt hitills. Tyget till den lilla röda kappan skulle jag precis sätta saxen i när min käre make undrade om man inte ska tvätta tyget först... jo det kan ju vara en idé tänkte fru IVRIG. Så nu sitter jag här och slappnar av för första gången idag mellan all sömnad och småbarn som vill ha sitt. Vilken dag vi har haft förresten! Vi har varit på IKEA och på ett par ställen till för att hitta ett tvättställ som rymmer mer än 5 par strumor.. vi hittade det till slut och sen lunchade vi på Mc Donalds. Fredagar är mysiga, båda barnen är hemma och vi brukar alltid åka iväg och luncha på köpcentret och titta på barnkläder på H&M för det tycker TT är så roligt (3 år gammal!!! fatta att klädintresset börjas i tid!) För ett tag sen när vi var på Kappahl på storinköp av kläder av alla dess slag till båda barnen tog jag ett par gröna joggingbyxor som jag tänkte kunde bli fina till TT. Då tar flickebarnet byxorna i sin lilla hand, tittar kritiskt på dem... näe, funkar inte! och sen går hon med bestämda steg och hänger tillbaka byxorna. Ja, jag har kanske poor taste inte vet jag...

1 kommentar:

the80sme sa...

Haha, tjejen vet vad hon vill ha :)
Kan bli dyrt i framtiden :)