måndag 11 maj 2009

Ett liv som slutade alltför tidigt..

Har ikväll besökt bloggen som handlar om lille Victor som dog för en tid sedan, på tok för tidigt. Hans mamma skriver om deras vardag före och efter sonens död, om tiden på sjukhuset och om deras kamp mot hans cancer. Bara av att tänka på det nu när jag sitter här och skriver lockar fram tårarna, så oerhört hemskt och orättvist. Jag känner mig så oerhört ödmjuk, vi har varandra och jag kan när jag vill gå in och pussa på mina små. Kan inte föreställa mig en värld och ett liv utan dem. Ingen förälder borde tvingas få reda på hur detta känns! Hoppas så att lille Victor har fått frid och att all smärta han tvingats uppleva i sitt korta liv aldrig ska behöva drabba fler barn. Dessvärre ser det mörkt ut på den andra punkten, men en vacker dag kanske vi kan få bukt med denna olidliga sjukdom som tar våra nära och kära ifrån oss.

Inga kommentarer: