måndag 25 maj 2009

Här har vi dem...

I går satte jag mig ner och scrappade i flera flera timmar. Så härligt! Jag bestämde mig för att lifta några av Miss cutiepies skisser. Gud vilka härliga skisser att jobba efter, inspirationen var på topp! Gjorde även en del blommor efter en mall man kan hitta i hennes blogg. Fick nytta av en massa spillpapper som bara legat och skräpat, de flesta LO här under pryds av dessa blommor som blivit en ny scrapfavorit.

Några foton som legat och skräpat som inte inspirerat mig tidigare fick pryda denna LO tillsammans med lite spillpapper. Blomman nere i vänstra hörnet är en av de jag gjorde igår.

Den här LO gjorde jag efter en av skisserna i miss C blogg. Blev jättenöjd med resultatet!

Ett litet kollage över buskillens framfart...

Ytterligare en skiss från miss Cs blogg, även den helt fantastisk att arbeta efter!

Fotot på de coola chicksen fick också en egen sida hihihi. Texten "solglasögon" och blommorna samt fjärilarna är stickers jag köpte tidigare under dagen på Scraproom. Känner att jag måste dit igen och handla ett ark bokstäver till eftersom alla o:n tog slut hehehe. Rubriken har Marie Larsson varit inspiration till... minns att jag för många år sedan såg en av hennes LO:s med samma rubrik och nu kom jag att tänka på den.

Ytterligare ett foto jag haft framme och klämt på många gånger men som åter igen hamnat i högen av oscrappat. Nu klistrades den abrupt på ett papper tillsammans med lite text och sen var det ur världen. Inte världens roligaste LO men allt kan ju inte vara rosaskimrande hehehe... ser även att jag glömt en ´ i ett ord.
Här är fler av mina nya favvoblommor från miss Cs mall. Visst är de fina!? Ska göra fler så fort tillfälle ges, gudarna ska veta att det finns en del spillpapper att klippa i...

♥Tack för inspirationen miss cutiepie

3 kommentarer:

Pfyrixen.... sa...

blommorna var jättefina, måste prova att göra egna. :)

the80sme sa...

Underbart!! ♥
Vad glad jag blir att jag lyckas inspirera! Jätteroligt!

Jag skulle hemskt gärna låna bilden med det sönderklippta kortet på och visa på min blogg om det är okej? :)
Skulle vara roligt att visa att man även kan pappers scrappa efter mina skisser!

Ha en toppen dag!

Helena Påhlsson sa...

vad fina alla blev !!

// Helena