lördag 31 oktober 2009

Sigiller

Igår kväll köpte jag nya tidningen Magnolia ink. Superinspirerande med massor av fina kort! Roligt att det kommit en svensk tidning som inriktar sig mest på kortmakeri. I alla fall blev jag superinspirerad av tidningen och ide´n att göra egna sigiller föddes.

Jag sökte efter sigiller bland bilderna på google, tog hem en till Sillouetten och skar ut en hel drös med röda härliga sigiller. Mirabylls cirkeletiketter letades fram och stansades ut. Jag chalkade alla delarna och sedan lade jag på ett lager 3D lack runt kanten på sigillen, tryckte dit etiketten och lade på tork över natten.


Så här söta blev de små liven! Det blev så fint med 3D lacken, ser nästan riktiga ut... Man kan klippa ut sigiller för hand och etiketterna hittar ni på den här sidan. Texterna kan man enkelt ändra i word och även storleken. Jag har ändrat storleken till 3,5cm eftersom min stans är i den storleken.


Här har vi ett snabbt ihopknåpat litet kort med en julsigill på.

4 kommentarer:

nallemaja sa...

Hej!!!!
Hoppas att du har det bra...Beundrar dig att du orkar att scrappa. Det är ju inte många dagade sedan eran lilla prinsessa tittade ut.
Jag har en fråga, var hittar jag en sillouett, stavningen är säkert fel. Kom inte ihåg din stavning, tala om hönshjärna..hihihi!
Är så imponerad av dina sigiller..
Har tittat på den sidan du rekommenerade o där fanns det ju hur mycket som helst.

Om du får en minut över, får du gärna ge mig ett tips var jag kan hitta "apparaten"
Ha det!!
Anitha

Caroline sa...

Hej Anitha! Tack för dina gulliga kommentarer här inne, jag uppskattar dem jättemycket. Vet inte hur mycket du vet om sillen som den kallas så här kommer en utförlig beskrivning. Sillouetten är en digital skärmaskin som man kopplar till datorn och sen kan man skriva ut alla fonter och annat smått och gott. Den kostar ny ca 3oookr och begagnad 1500-2000kr. Många onlinebutiker säljer den och för inte så länge sedan kom det en trådlös variant. Om du inte känner för att springa och handla en sill mailar du din adress till mig så skär jag ut lite sigiller till dig. Stansen på bilden tror jag bestämt att jag köpt på inkywings.se (eller .com). Det är den som stansar ut de små runda etiketterna, även såna kan jag stansa ut till dig om du vill. Hör bara av dig så fixar jag det under dagen.

lambisoft@hotmail.com

Caroline sa...

Kolla även the 80´s me bloggen för hon har också maaaassor av roliga saker att hämta hem till egna datorn. Finns under bloggar jag följer här till höger.

Maries Pyssel och Jul sa...

Vad söta de blev!