söndag 26 oktober 2008

Beskrivning av hur man får LO:n att ta upp hela bilden!

Jag är så otroligt nöjd över att ha lärt mig hur man gör så att inte halva köksbänken är med på fotot av LO:n jag vill visa. Hittade denna beskrivning på hur man åtgärdear detta på ett forum, minns inte vem som skrivit det men tacksam är jag i alla fall. Jag har hela tiden trott att det är jag som är kass på att fota!!!! Man lär sig något nytt hela tiden! Jag har använt mig av detta på förra inlägget och den LO:n.

"Såhär gör jag: Jag fotar min LO, och öppnar bilden i Photoshop. Väljer klippverktyget, och håller nere skift när jag markerar (då blir det en perfekt fyrkant). Jag behåller LITE yta runtom - men inte jättemycket. Därefter klipper jag bilden, genom att trycka på enter. (Tryck ctrl och Z om du ångrar dig.) Sen trycker jag ctrl och A och direkt därefter crtl och T Efter detta högerklickar jag på fotot och väljer "förvrängning". (Då får man upp små fyrkanter i hörnorna, som man kan dra i.) Jag drar i dem tills LOn ligger kant i kant med kanten på min bild, och då trycker jag enter"

2 kommentarer:

Mirabyll sa...

Hej! Åh, tack snälla för att du delade med dig av detta tipset! Jag har försökt med detta fröt trodde jag men det finkade mycket bättre när jag gjorde som du skrev!

Tack för taggningen, förresten! Jag försöker ju att hålla min blogg så fri som möjligt från just personliga saker, så jag kommer inte att publicera något där, är jag rädd.

Men jag kan ju avslöja att: (1) Jag är rätt osocial (2) Jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor, trots två akademiska examina (3) Jag tycker inte om att prata i telefon, allra helst inte att ringa upp folk som jag inte känner väldigt väl (4) Jag är världsmästare i att älta och i att oroa mig för saker som har hänt eller ska/kan hända (5) Jag önskar att man kunde äta hur mycket choklad som helst (6)Jag önskar att jag tyckte det var roligt att motionera.

Ja, mer personligt än så blir det inte =) Ha en bra dag! //Mirabyll

Ingela sa...

Jättebra, ska prova detta en dag!