söndag 26 oktober 2008

TAGGAD!

Jag har blivit taggad av SYNÅL, vilket innebär att jag ska dela med mig sex saker om mig själv och sedan be sex stycken nya bloggare att göra likadant. Here goes:

1. För 10 år sedan arbetade jag under 2,5 års tid på olika kryssningsfartyg som stewardess (finare ord för städerska/rövslickerska). Dessa skepp gick i stort sett världen runt och lade till i olika hamnar där vi i personalen i mån av tid kunde gå i land och sightsee:a. Tack vare dessa turer har jag fått se stora delar av världen och konsumerat ohyggliga mängder pina colada!

2. Jag var livrädd inför tanken att föda vårt första barn. Så rädd att jag knappt kunde glädja mig åt att bli mamma, och fick gå i samtalsterapi under större delen av graviditeten. Förlossningen gick hur bra som helst och i samma stund som dottern landade på britsen undrade jag om det redan var över, och i nästa andetag sa jag att detta kan jag göra igen. Jag behövde inte alla smärtlindringar jag gått och dagdrömt om i nio månader, jag tog bara lustgasen och klarade mig fint på det.

3. Jag är oerhört dålig på att komma ihåg ansikten och namn. Pinsamt men sant. Får säga till folk jag möter att om vi ses igen och jag inte hälsar så är det inte för att jag är fisförnäm...

4. Jag är vansinnigt dålig på att hushålla med mina pengar. Är inte den sparsammaste i byn. Handlar dock inte på kredit osv!

5. Jag oroar mig på tok för mycket. Går ofta och grubblar på saker jag inte kan påverka, vilket är totalt slöseri av tid och energi.

6. Tror det är bra att jag har familj och hus att sköta annars hade jag nog inte lämnat min lilla scrapvrå. Kan nästan se mig själv sitta oduschad, dagar i streck och klippa i mina Basic Greypapper utan någon som helst kontakt med omvärlden hahahaha.

Där var mina sex, ska bli kul att se om följande sex hakar på:

Ingela
pfyrix
Ylwa
mirabyll
heffaklumpen
maja melon

2 kommentarer:

Midscrap sa...

Å taggad=D Trevligt! Den ska jag ta itu med i nästa inlägg!!

Kram
Malin/majamelon

Ingela sa...

Jätetkul läsning!! Du får berätta mer om Din tid som stewardess - låter kul (fast jobbigt!).

Visst är det härligt att klara grejor man inte trodde man skulle klara, tänker på Din rädsla för förlossningen.

Pengar ja, önskar man hade obegränsat, eller hur!!

Apropå att oroa sig - hittade ngt bra om det som jag skrev in i den lilla bok jag gjorde till min son på hans 18-årsdag: "Oroa Dig aldrig i förskott. För om Dina problem går att lösa - varför oroa sig? Och om de inte går att lösa - varför oroa sig??"

Ha det bra!