söndag 7 december 2008

Gästdesigner hos Scrappat

Jag gästdesignar för Scrappat denna månaden och här är lite av det jag fått gjort hitills.

Gjorde en liten LO som handlar om sonen som nyss funnit sina fötter. Bakgrundspappret har jag stämplat nere vid fotot med bubblewrap. Swirlen har jag klippt ut från ett papper från My minds eye.

Papper: vit cardstock, scalloped cardstock, MME Boulevard "Family ties" och Bella"The little moments" från serien Bohemia.
Dekorationer: akrylfärg, blommor från Prima, brads Silver floral, spets, garn och foam.
Typsnitt: Diesel

Ett vikkort med ett helt underbart papper från My minds eye . Blomman är egentligen högglansig men jag har sandpapprat och sprayat med glimmermist och distressfärg


Papper:scalloped cardstock, MME Bungalow "The two of us"
Dekorationer: band, blomma från Heidi swapp, blomma och blad från Prima, blingbrad, chalk chestnut roan.
Stämpel: Inkadinkado

Jag har gjort ett litet minialbum med BIA:n av papper från My mind eye. Jag har tagit Scalloped cardstock som stomme som jag sedan klätt med mönsterpappret. Jag har gjort varje sida längre än den förra så att man ska se scallopmönstret.



















Papper: cardstock i terracotta och grönt, scalloped cardstock, MME "Our Family" och Grandma" från serien Wild asparagus

Dekorationer: Blommor från Heidi Swapp och Prima , band, floss, spets, transparanta knappar, fluid chalk chestnut roan och vit sharpiepenna.

Typsnitt: Jolly

3 kommentarer:

Ingela sa...

Gästdesigner?! Hade jag varit ägt Scrappat hade jag velat ha Dig som designer jämt! Allt ät jättefint men jag som är svag för minialbum kan inte låta bli att tycka att detta är allra bäst!

När träffas vi nästa gång så att man kan bli inspirerade (eg. stjäla ideér) av Dig?!

Christina / Synål / Stina sa...

Detta mini album blev jag bara frälst i Helt UNDERBART.
Tack för insperationen

Kram Christina

Ylwa sa...

Helt underbart minialbum och LOn var precis i min smak. Du är superduktig - som alltid.
//Y