fredag 12 februari 2010

Äntligen fredag!

Så var det helg igen. Jobbigaste dagarna på hela veckan då man går på diet. Det är nästan inprogrammerat i ens undermedvetna att på helgen då ska det ätas och drickas gott. Tanken på ett glas rött får det att vattnas i munnen på mig. Inte nog med att frestelserna lurar i vartenda skåp i mitt kök, helgen är även en tid för kalas och andra matglada tillställningar. Vissa dagar är det busenkelt att hålla sin diet och andra är det pest. Om jag ska summera den dryga månad som gått sedan jag startade min knaggliga väg mot "minus 25 kilo" så kan jag inte vara annat än supernöjd med mina prestationer. Jag har lyckats bli av med nio kilon och mitt mål känns inte längre lika avlägset. Jag har börjat träna tre gånger i veckan och försöker promenera då tillfälle ges. Det är så härligt att kunna knäppa byxorna stående...

Inga kommentarer: