söndag 10 januari 2010

2010

Har funderat lite kring det här med nyårslöften och kommit fram till att jag haft samma de senaste tre-fyra åren. Jag har stått där och smuttat å mitt bubbel som oftast varit alkoholfritt av naturliga skäl... och då har jag sagt till mig själv att i år ska jag gå ner mina 25 kilon samt sälja mina kort på julmarknad. Varje år har jag också gått ner de 25 kilona bara för att dra på mig dem igen i en ny graviditet. Julmarknaden har heller inte blivit av med tanke på att jag antingen varit gravid eller som förra året, precis hade nedkommit. Detta året verkar bli "the year"! Det känns inte som att det kommer bli fler barn i det här hushållet så nu ska de där förbaskade kilona av för gott. Filar så smått på en plan att julpyssla lite under hela året så jag har ett lager nästa vinter av kort, tändsticksaskar mm som jag kan sälja på marknad. Uppspaltad i en lista ser kommande års "to do list" ut som följer:


# Gå ner 25 kilon.
# Stå på julmarknad.
# Förbättra mina kunskaper inom fotografering och photoshop ytterligare.
# Börja filma barnen eftersom det hitills inte finns en enda snutt på dem fast vi har filmkamera i vår lilla digitalkamera.


Kommer inte på mer i skrivande stund, men det dyker säkert upp mer...

3 kommentarer:

nallemaja sa...

Hej!!! Vad duktig du är som har nyårslöften.... Jag har försökt så många gånger, men lyckas aldrig.
Det där med kort var en bra tanke.
Kanske ska jag planera att göra julkoren i tid..
Har du haft det bra annars?
Kan du bli bättre på att fota? Du är ju superduktig!!!
Ha det så bra.
Kram från Anitha

Caroline sa...

Åh, vad du är gullig! Skulle så gärna vilja kunna min kamera lite bättre. När jag ska fota ungarna så blir det automatiskt och inga egna inställningar annars är det där ögonblicket jag ville fånga över när jag rattat färdigt. Skulle dock vilja använda min fina kamera till fullo och inte bara köra på automatiskt. Får ut i vår på mina promenader och fota blommor och annat som samarbetar... Allt är bara bra med oss alla, tyckte dock att jag anade lite snuva i lillkillens näsa. Som ett brev på posten då de började på dagis i måndags. Hoppas hoppas att vi har tur och slipper kräksjuka för den lillas skull. Hur är det själv?

nallemaja sa...

Hej!! Jo tack,, det är väl så där.. Har det tufft efter trafiklolyckan i april. Whiplshen bråkar rejält, ska iväg på en 3 veckors rehabutredning i dag. Måndag till torsdag. Det ska bli skönt faktiskt o få lite mer hjälp.
Jag tar med promarkerspennorna och lite stämpelbilder, så jag inte drabbas av scrapfeber oxå.
Det skulle vara kul, att lära sig att fota lite mer... jag gillar när det blir en serie kort i samma händelse, t ex när Elsa gungar o man kan ställa in kameran så den tar tre kort efter varann. Min son har en sådan digitalkamera, men jag har den inte på min. Så jag får be snällt att han tar, när vi träffas..
Hoppas verkligen att ni inte åker på kräksjuka, förkylning går väl an om man jämför med att må illa.
Typiskt när dagis börjar igen, så börjar förkylningatna oxå.
Jag längtar efter nästa Magnolias tidning, men den kommer i februari.
Jobbar du mycket med layout, när du scrappar? Skulle så gärna vilja lära mig detta. Men det finns kanappast inga kurser med scrapping i Vetlanda, önskar att det skulle finnas lite pröva på kurser med lite olika tekniker.
Ha det så bra!!
Kommer att sätta på datorn så fort som möjligt när jag kommer hem och kolla din blogg.
Kramr i massor från mig till dig.