måndag 11 januari 2010

Veckan som gått...

Ikväll har jag städat ut det sista av julen och satt upp gardiner i våriga härliga färger. Det har känts så vemodigt att ta ner allt det mysiga som hör julen till men när det nya väl kommit på plats tog jag nästan ett glädjeskutt. Så ljust och fräscht, jag fylls av förväntan över vad våren har att erbjuda.

Förra måndagen började jag min diet. Jag ska ju gå ner mina 25 kilon en sista gång nu efter tredje barnet. På en vecka har jag gått ner 5,2 kilo! Jag är helt överlycklig! Så himla skönt att få en så bra start. Givetvis kommer det ju inte att fortsätta i samma rasande takt, men det är alltid kul att komma igång med en bra start. Igår klev jag till och med upp på min orbitrek som stått och samlat damm på övervåningen. Jag behövde varken musik eller Tv för min lilla tre-åring stod för underhållningen... Om någon undrar förresten så är det med hjälp av GI-metoden jag gått ner mina kilon. Jag kan varmt rekommendera alla böcker av Ola Lauritzon och Ulrika Davidsson.

Inga kommentarer: