onsdag 10 mars 2010

Senaste fyndet...

Tidigare idag då jag var uppe på övervåningen där vi som bäst håller på att iordningställa Tintins nya rum (som hon ska få som påsköverraskning) slog det mig att vi borde skaffa en hoppgunga till Lovis. Sagt och gjort, vi letade upp och ringde på ett par olika på blocket och slutligen svarade en kille som hade sin kvar. Vi bestämde med honom att vi skulle komma förbi en timme senare för att hämta den. Henrik letade upp adressen i datorn och vi gav oss av för att uträtta ett par ärenden utöver gungan. En timme senare hoppade Henrik ur bilen och knackade på ett litet tegelhus i Åstorp. Frun i huset blev lite förvånad och sa att hennes man inte nämnt att det skulle komma någon och köpa gungan under dagen. Vi betalade i alla fall och körde sedan in om Bauhaus innan vi begav oss hemåt. Under bilfärden hem blev jag lite förvånad då Fredrik som den forne hoppgungeägaren hette ringde mig på mobilen.

- Hej det var Fredrik, tänkte bara höra så att ni inte ringt för jag har suttit i telefon en stund.
-Nejdå, men vi har varit och hämtat den redan av din fru.
- Hmmm, nej då har ni nog varit på fel adress för jag står här med min.
- Va!!! Nej men vi var ju på xxxxgatan nyss och hämtade den.
-Ja, men jag bor på yyyy gatan.
- Nej vad säger du! Men hur är det möjligt att på två adresser i Åstorp finns det två identiska gungor till salu.
- Åstorp, jag bor i Laröd...

Jag behöver nog inte förklara hur pinsamt jag tyckte det hela var... min förvirrade make hade tagit adress till fel hushåll. Nå väl, slutet gott allting gott, killen ifråga skrattade och tyckte att så länge vi var nöjda var han nöjd.På tal om nöjd, det är precis vad vår minsta lilla tjej är i sin nya fina hoppgunga.



Se så glad man blev för sin nya leksak.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag fick mig ett gott skratt, Caroline=)
Så söt Lovis är i gungan.
Linda

Anki sa...

WOW så vackert!