måndag 22 mars 2010

Vilse på biblioteket...


Minns inte när jag var på biblioteket sist men idag klampade jag in genom entre'n här i byn för att söka böcker. Jag har budat på Twilightserien på tradera men inte vunnit dem eftersom jag tyckt att de nästan kostat lika mycket som i butik nu på rean. Tanken var att jag skulle köpa dem imorgon men så slog det mig att jag ju fasktiskt kan låna dem istället. Efter en stunds letande hittade jag dem och såg i vitögat min alltmer frustrerande äkta hälft på lekplatsen mitt emot. Han gjorde sin "öka tempot-gest" och skakade på huvudet. När jag hade lånat böckerna och var på väg ut kastade jag ett öga på en av hyllorna och där stod de i ljudboksvariant. Efter några sekunders övervägande stressade jag tillbaka till bibliotekarien för att returnera böckerna och låna ljudisarna. Perfekt, dem kan jag ju lyssna på både då jag promenerar och då jag scrappar. Bättre än så blir det ju inte... effektivisering på hög nivå helt i min smak.

1 kommentar:

Pfyrixen.... sa...

hmm det kanske vore nått.. Fast jag misstänker att jag som vanligt slutar lyssna efter en stund.. Glömmer bort att jag ha radion på å får påminna mig om att lyssna om de pratar om nått..*haha* spelar ingen roll om det är intressant eller inte.. :P