fredag 27 november 2009

Fotogenisk...

Höll som bäst på att göra vid mig inför vinprovningen vilket tar två gånger längre tid än för ett par år sedan eftersom jag måste pudra tre näsor istället för en och låtsasspraya parfym på två små partysugna kids... Som vanligt hakade jag upp mig vid min lilla plastbytta som jag vårdslöst kastar ner alla mina smycken i. Köpte halsbandet på bilden för 3,5 år sedan då jag väntade Tintin men har aldrig avänt det eftersom jag tycker det är så stort. Jag är den typen av människa som har ett mantra i huvudet som lyder: om tio-femton kilo kommer detta att vara snyggt på mig! (hahaha) För att se hur halsbandet såg ut på mig bestämde jag mig för att ta ett foto. Nu till inläggets egentliga syfte... VARFÖR blir ca 2 av 10.000 foton tagna på mig bra och resten katastrofdåliga?

Kolla på freaket on crack! Ser jag ut så när jag är avslappnad i ansiktet...?

Istället tog jag ett med ett överdrivet öra till öra leende... kanske här det så här jag ska göra vid fotograferingar, överdriva till max. Betydligt trevligare än grumpy i första bilden.


1 kommentar:

nallemaja sa...

Jag tycker att du är söt i alla fall. Du vet väl, att det inte är utsidan som räknas, utan insidan.
Hoppas att du hade det trevligt i går kväll, orkade du scrappa något när du kom hem??
Jag börjar få panik, när jag inte är färdig med alla julkort..
ska köpa julklappar i dag o på söndag ska jag försöka göra julkort.
Ha en mysig advent.
Kram från mig.