torsdag 19 november 2009

What a day!!!

Vilken dag... först tog jag itu med att mala de 4 rådjursstekarna (inte så mycket som det låter) som min käre far fyllt vår frys med. Sekunden efter att rådjuret landat i fryslådorna lät maken meddela att han nog inte gillade rådjursstek så mycket så nu tog jag mig tid att mala ner allt till kryddiga färsbiffar (då känner inte mr picky smaken av tallbarr och mossa längre). Jag har efter ett evigt malande kommit fram till följande, antingen har jag den sämsta köttkvarnen i världshistorien eller så fick vi den segaste kalven på hela söderåsen... Jag fick plocka isär kvarnen minst femton gånger och plocka ut fasttrasslade hinnor och annat skit som fastnat. Hela jag stank död och förruttnelse när jag väl malt den enorma mängden av typ ett knappt kilo. ALDRIG MER HEMMAMALT KÖTT!!!!! Efter detta lilla svettiga uppdrag i Edward Blom anda såg jag i Rydebäcksbladet att det är julskyltning på Råå i helgen... med andra ord är det dags att julpynta. Vi har alltid pyntat den helgen hemma så hur bisarrt det än känns att pynta så här tidigt så åkte julmusiken och julslingorna fram. Jag låter härmed meddela att julfrid inte är 2 bråkande barn som drar i alla sladdar de kommer över och ett litet missnöjt spädbarn som ligger i vagnen och skriker. Är det inte lustigt hur mannen i huset alltid har egna små uppdrag som måste utföras i kaoset. Mitt i all panikartad tumult och trassliga sladdar försvann han... När han dök upp typ tusen år senare undrade man ju med svetten droppandes längs ryggen var han hållit hus. Jo då hade han varit uppe och pyntat på vår omöblerade övervåning där INGEN brukar befinna sig. Nu har i alla fall rummet som jag slitit ner all panel i pyntats med en julstjärna och han har förmodligen gjort sitt detta året. Jag avslutar sjumilainlägget med att citera min käre make: Nä, nu stänger jag av den här jävla julmusiken, hur lång är den här jävla skivan egentligen...

5 kommentarer:

nallemaja sa...

Du är bara så underbar när du skriver... jag skrattade högt och det du ger mig så mycket glädje, ska du veta.
Blev så glad när jag såg, att du oxå pyntat, jag älskar att ta fram jul o vintersaker o spela julmusik.
Några små tomtar har kommit upp själva från källaren, jag hörde ett konstigt ljud i går på morronen och när jag kollade så stod de där o såg så nöjda o glada ut.. tänk vad tomtarna kan mycket.
Jag spelar oxå julmusil tidigt.. men har en man oxå som är lagom irriterad över att det är tidigt.
Konstigt att de flesta män, har en förmåga att försvinna när det blir dax för att julpynta...
Ha det så bra o återigen, du ger mig så mycket glädje o energi.
Kram Anitha

Caroline sa...

Jag ska säga dig det att när jag skrev inlägget så började jag skratta så tårarna rann vid tanken på att medans jag slet med barn och ljusslingor här nere stord min karl och hängde upp en julstjärna i ett omöblerat rum på övervåningen. Tack så hjärtligt för komplimangen! Det är så härligt att du gillar att kika in på min lilla sida. Julen är så härlig, jag blir alltid så känslosam när jag ska packa ihop alla saker och spelar julskivorna en sista gång... inget jag visar min grinch till karl dock hahaha. Ha det bra!

Mia sa...

Haha vilket inlägg. Superkul läsning. Sitter här med ett brett leende och tänker mig in i hur det var för dig. Ja karlar de är som de är.. Kram

Veronika sa...

Läste i en annons på scrappiz och undrar om du har några Promarkers kvar?

Veronika sa...

Om det går bra att vi kan ta det på onsdag så är jag väldigt intresserad av Saffron och Cocoa. :p Mitt nick på Scrappiz är Queenofice.