lördag 28 november 2009

il Nostro Rosso del Salento

Vinprovningen igår var riktigt trevlig! Vi är ju ett gäng tjejer som brukar träffas och käka och smaka olika röda viner. Alla tar med sig valfria viner för 200 kronor. Den här gången valde jag två i 70 kronors klassen och ett för 55 kr som var gjort på ekologiska druvor som hette il Nostro Rosso del Salento. Stod och velade både länge och väl om jag skulle ta det eftersom det var så billigt, tänkte att det säkert smakade därefter. Så fel man kan ha, det var det absolut godaste vinet på hela kvällen. Prisvärt och gott, kommer definitivt att inhandla ett par flaskor inom kort. De andra vinerna var så där... kommer inte ihåg vad de hette. Vet att ett hette Rosemount och det var ganska okej. Det sista vinet jag drack fick jag så vansinnigt ont i huvudet av och blev alldeles snuvig och irriterad i ögonen. Jag var helt säker på att jag höll på att bli förkyld men nu i efterhand fattar jag ju att det var något i det vinet jag inte tålde så bra... frågan är bara vad?!

Inga kommentarer: