lördag 12 december 2009

Lussevaka

Idag har min lilla prinsessa varit med på Bamsegympauppvisning inne i Helsingborg. I vanlig ordning blev det förvirring i familjen Schultz. Så fort vi hade anlänt fick maken vända bilen och köra hem för att hämta hennes T-shirt som vi (jag) hade glömt. När han väl hade kommit tillbaka igen var han tvungen att bege sig till närmsta bankomat eftersom vi glömt pengar till entre'n. Tur att vi hade lämnat de två minsta hos min syster... Efter gympan begav vi oss till Henriks pappa med familj eftersom deras lilla Emma döptes idag. Väldigt trevligt! Väl hemma åt vi pizza och mös med våra barn som fick öppna sin julkalender och vars en lusseklapp. Spencer fick en bok om traktorer med en knapp som ger ifrån sig traktorljud och Tintin fick en bärsele till dockan. Vi köpte en bärsele till Lovis för ett par dagar sedan på Blocket och Tintin har varit väldigt fascinerad av denna så jag köpte en i miniformat häromdagen. Båda blev väldigt nöjda och belåtna över sina klappar. Jag tycker det är viktigt att julen varar läääänge, att allt inte fokuseras på en enda dag. Här myser och fixar vi länge innan och ibland smygs det in en liten paket eller nåt annat kul, de får ju så mycket på julafton ändå (släkt och vänner kommer ju också med paket så det blir en del). Vi har inför att vi öppnar våra egna här hemma på lillejul och sen öppnar de alla andras på julafton hemma hos min syster. På så vis hinner de njuta lite mer av sina saker än om de får massor på en gång.

Inga kommentarer: