lördag 22 november 2008

Idag packade jag in barnen, vagnen, skötväskan och en tablettask (muta) i bilen och stack iväg för att köpa en pulka, hämta smörgåstårta till morgondagens scrapträff här hemma. Syftet med resan var framför allt att köpa en ny kamera (därför tablettasken till den trilskna tvååringen hahaha). Jag kan härmed bocka av kamera från önskelistan, köpte idag en Sony A-300. Jag har velat och velat i veckor nu men känslan jag får av just den kameran i handen slår allt, tom D80 som alla tjatat om att jag borde köpa. Idag bestämde jag mig för att köra på magkänslan och det känns jättebra nu när jag sitter här 6500 kr fattigare. Fattigare lär jag bli för jag har beställt en extern blixt på nätet för drygt 2000kr eftersom den inte fanns hemma där jag handlade kameran.

Efter kamerainköpet kom vi hem och lade den nya fina kameran på hatthyllan för att kasta oss ut i snön med nya pulkan. Vem vet hur många timmar snön får ligga den här gången... hahaha. TT fattade nog inte riktigt poängen med det vita på marken och den röda plastbaljan mamma tryckte ner henne i... men men det kommer nog så småningom! Tog några söta bilder (med gamla kameran) i alla fall. S satt i vagnen och övervakade hela händelseförloppet.


Inga kommentarer: