onsdag 5 november 2008

Saknat brev!

Idag hände det märkligaste... för ett par veckor sedan hade jag ute lite auktioner på tradera. En av dessa var en stämpel med ett hjärtmotiv som en tjej köpte av mig. Jag lade alla brev på lådan och allt var frid och fröjd tills hon hörde av sig och sa att hon inte fått sin stämpel. Eftersom jag är ordningsam när det gäller sådana saker var jag 100 på att jag hade skickat den och inte glömt eller liknande. I alla fall så blev det lite turer där som slutligen reddes ut och alla var nöjda.

Så nu idag efter lunch ringer telefonen, det visar sig vara en man från polisen (kriminalnånting) som utreder ett fall där en person sitter häktad för att ha stulit en massa (tusentals) brev från posten då han arbetade där. Ibland dessa tusentals brev finns alltså vårt förlorade brev med den lilla stämpeln. Helt otroligt! Sån tur är har jag behållt hennes adress så när stämpeln kommer hit kan jag skicka den till henne. Av någon anledning skickar polisen inte breven till adressaten utan avsändaren.

Så kan det gå!

4 kommentarer:

Pfyrixen.... sa...

han kanske väldigt gärna ville ha den stämpeln..*lol*

Midscrap sa...

Haha en scrapstämpel tjuv kanske ;P Där satt han på postkontoret och klämde på brev som verkade intressanta...dom stal han förmodligen =) Men frågan är varfrö stal han så många? Det måste ju ha varit som en liten julafton för honom...Typ "ooo idag tar jag det stora kantiga kuvertet" ;P

Kram
Malin/majamelon

Ingela sa...

Vilken nit han gick på - för det var väl inte stämplat han samlade på??

Anonym sa...

hej jag är inttrserad av varan du la ut på scrappa .com finns den kvar hör av dig till liz_s@live.se mvh sara