torsdag 8 januari 2009

Bekantar mig med nya kameran!

Jag har precis anmält mig till Mikaelas fotokurs och vi har hunnit med lite smått och gott redan! Precis innan jul och innan jag ens köpt kameran gick jag Jennys kurs på Scraproom. Jag lånade en Nikon D70 av min mans kompis (hade aldrig tidigare hållit i en systemkamera!). Jennys kurs var toppenbra för jag fick en insyn och blev inspirerad att lära mig mer och att faktiskt ta steget och köpa mig en kamera. Jag märker även att det vi går igenom på Mikaelas kurs nu ger mig många aha-upplevelser... helt plötsligt börjar det jag hörde på första kursen sjunka in på riktigt!

Givetvis börjar man med det svåraste som finns... att plåta barnen. Efter typ 100-tals bilder hann jag knäppa lejonet innan S hann få tag i den eller vända rumpan till. Kort skärpedjup stod på dagens meny.
Jo, det är lite av en utmaning att fota en förvildad liten 8-månaderskille som kryper så dammet yr!

Guldlock!

Inga kommentarer: