torsdag 29 januari 2009

Hmmm...

Tror att jag kanske har lite väl mycket fritid till hands... sitter här i min lilla vrå och fantiserar om expedit-bokhyllor i långa rader längs väggarna och massor av tavellister för småplock mm mm. I verkligheten består rummet jag scrappar i till mestadel av snedtak så det är lite svårt att få till det på ett bra sätt. Jag är himla nöjd med hur jag löst det men känner att jag behöver mer förvaring till stora saker som album osv. Tänk när jag började hade jag mina saker i en ICA-kasse, det var då kan jag ju säga... I somras var jag och min käre make på visning av ett hus här i området. De hade ett stort ljust kontor med glasdörrar ut till en stenlagd terass... det här skulle kunna bli mitt scraprum utbrast jag i min enfald! Hahaha, huset låg kanske inte riktigt i vår prisklass (5miljoner) men det var roligt att få drömma! Tanken är att vi en dag ska köpa ett sådant hus fast ett renoveringsobjekt som vi själva ska fixa till. Vi får se om vi får vårt drömhus en vacker dag eller om jag är fast här bland alla snedtak och förvaringsutmaningar. Ett I-landsproblem hur man än vänder och vrider på det!

2 kommentarer:

Karolinssida sa...

Jag har inte ens ett rum, bara en gamal garderob från Jysk och köksbordet... Drömmer om ett eget scraprum, men det lär inte bli verklighet innan vi bygger ut huset...
Man ser ju hur en del har värsta ateljen att skapa i...
Visst är det synd om oss... hihihi

Ingela sa...

För några dagar sedan var jag inne på Martha Stewarts hemsida. Jag hade bara några minuter över men knappade mig fram till ett arbetsrum hon nyss gjort vid. Om jag inte minns fel (såhär i feberdimman..!!) hade hon också sneda tak men hon hade löst det bra. Kan vara värt ett besök (men ha inte för stora flrhoppningar!)marthastewart.com