söndag 11 januari 2009

Tom bows

Jag liksom många andra har gått och köpt lite Tombowpennor. Kom på att jag redan hade några i ett skåp som jag köpte på Scraproom för ett par år sedan efter att ha sett Karin dema dem i butiken. Paketet jag köpte innehöll dock superskarpa färger och jag använder ju helst jordtoner så ingen är gladare än jag att man kan köpa dessa pennor styckevis och att de finns i en uppsjö av färger. De slår doch ej mina pro markers men de är jätteroliga att måla direkt på stämpelmotivet med. Efter att man målat klart alla detaljer på stämpeln andas man på den och sedan stämplar man. Jag har gjort ett par motiv på detta sätt på korten här nedan. Vidare är de kanon att doodla med eftersom de har en ganska fin spets på ena sidan. Man kan även rita på overheadpapper med dem, promarkersen funkar ju inte helt hundra till detta ändamål (färgerna blir dassiga tycker jag). Det roligaste med dem är att man kan använda vatten på dem och måla ut dem så det blir som akvarellfärger.

Kan inte för mitt liv fatta varför denna bild hamnar på sned... jaja i alla fall är det en närbild på ett motiv där jag gjort på det sätt som jag beskrev här ovan. Jag tycker det blir så jäkla läckert, som en akvarellmålning.










3 kommentarer:

Vixen sa...

Vilka superfina kort!! Gillar verkligen det softa intrycker på stämplarna.

Ylwa sa...

Men så läckert!!
//Y

Ingela sa...

Ja, de pennorna blir man verkligen sugen på! Korten är, som allt annat Du gör, superfina!!