tisdag 20 januari 2009

Lekt med Tombows

Idag tog jag mig tid att färglägga med mina nya pennor. Blandade känslor... men skam den som ger sig!

Först ut ett motiv med mina älskade pro markers, aldrig att jag säljer dem! Det blir så jämt och fint och de är fantastiska att arbeta med.
På detta motiv har jag använt pro markers på krukorna och Tombows på blommorna och bladen. Jag använde inte vatten på denna. Pennorna är toppen på så vis att den fina spetsen är tunn och bra att måla detaljer med, pro markersen har ju en ganska tjock "tunn" spets och färgen flyter ju ut lite. Det gör inte Tombowsen, däremot tycker jag att de blir lite flammiga i färgen.

Här har jag använt vatten. Jag målade enbart runt kanten på motivet och sedan drog jag ut färgen med en blöt pensel. Jag har inte blivit du med blendern än, den lille rackaren! Vidare tror jag att jag behöver en anna stämpeldyna till dessa pennorna.


Och så det sista... Jag tycker det är svårt att få det jämnt, men det är ju ibland snyggt också. Tycker att pennorna kompletterar varandra fint, men jag skulle som sagt inte byta ut mina pro markers mot Tombowsarna!!!




1 kommentar:

Ingela sa...

Visst är det kul att färglägga? Får nog bli lite mer av det framöver!